Sunday, July 29, 2012

salam ramadhan....

alhamdulillah.....dh masuk 9 ramadhan....aku masih lagi mampu utk meneruskan rukun islam yg ke 3 ini....harap2 tahun ni penuh la puasa aku ni....hehehehe....

apepon...di bulan ramadhan ni...byk sgt dugaan yg menimpa keluarga makcik aku....huuurrrrrmmmm....moga masalah tu dpt di selesaikan...insyaAllah....utk makcik aku sekeluarga....kuatkan semangat....teruskan memohon n berdoa pada yg Maha Esa...mohon bantuan dariNYA....insyaAllah....Allah itu Maha Mendengar....Dia yg lebih berkuasa.....amiiiiinnnnnn.....

aku???

tibe2 aku rase bosan lak keje kt opis skang ni....ntah la...aku rase mcm x adil lak...terlalu byk 'racist' yg aku perhatikan...bukan la nk memburukkan kaum2 lain...tp...aku rase kwn2 opis yg lain pun turut rase benda yg sama...

xpela....skang ni aku tgh berusaha utk mencari keje yg lain....yerrr....sejujurnya....aku dh xde hati kt opis ni...apepon....kt sini rezeki aku carik...aku akan cuba utk buat yg terbaik...selagi mampu bertahan n smpi aku dpt keje yg baru...

Ya Allah....Kau permudahkanlah urusan ku ini....Kau perluaskanlah rezeki ku ini...moga aku mendapat yg terbaik utk diri aku....hanya Kau yg lebih mengetahui segala yg terbaik utk aku....amiiiiiinnnnnnn.....

holiday????

ohhh...yerrr....insyaAllah...bulan 9 nantik aku akan terbang ke luar negara....g holiday....moga2 segala yg dirancang berjln dgn lancar....amiiiiinnnnnn....holiday kali ni....aku xmo shopping sgt....aku akan buat ala2 aku shopping ms g singapore dulu....penjimatan yg terbaik utk holiday kali ni....hanya shopping brg2 yg perlu....yg xde kt negara Malaysia ni....hehehehehe....aku g mane???insyaAllah....kalu xde aral melintang....aku g Hong Kong....hehehehe....

utk family holiday lak...mebe plan nk g sabah....insyaAllah...skang ni tgh plan bajet sorang bp RM....tgh try dptkan info dr travel agent...wallahua'lam...jadik ke x...xsure lak....sbb bajet masing2 pon agak 'tight' kan....in case kalu over the budget....kitorg holiday dlm semenanjung je la yer....yg pasti...holiday ni lepas anak buah abes exam UPSR....

ok la....out dulu....if ade story....aku roger2 kt sini...

Selamat Menyambut Ramadha Al-Mubarak.....Selamat Berbuka Puasa.....jadikan ramadhan kali ni lebih bermakna utk hidup korang yer....bykkan amalan utk kita jadikan bekalan di akhirat kelak...insyaAllah....

Monday, July 16, 2012

merewang......

adehhhhh....penatnyerrrrrrrrrrr......lenguh lengan aku gara2 kenduri ari sabtu br2 ni.....ikutkan aku sendrik ade 2 jemputan kenduri kawen....tp...aku pasrah je xdpt g sbb..kenduri umah makcik pakcik yg aku rapat...di wajibkan utk hadir....

kenduri kawen aku ade 2 jemputan....kt karak pahang & kt PJ....tp xpe la...xde rezeki aku utk tgk org kawen ni.....yg kt PJ tu...kenduri kawen adik PA riz ni....si ejam punya adik...gara2 aku xdpt join...aku ade pesanan berharga utk mereka yg pergi termasuklah ejam....hehehehe....kt bwh ni gambo adik syg aku....kekekee....ni le pesanan berharga aku.....thx tun coz tagged kt wall fb akak...



kenduri yg kt pahang tu...kawan opis aku....so diorg konvoi ramai2 g sana....sronok n meriah tgk gambo2 diorg g....apepon...aku pon sronok gak 'berkampung' kt semenyih sana....ari jumaat tu tido kol 4am kot...gara2 buat keje2 clerical ni....mcm potong bawang....kupas ubi kentang...potong tempe....n mcm2 lagik la....dlm kol 730am....aku dh bgn....biol jugak pale otak sbb xcukup tido....

then smbg lagik merewang b4 tibe majlis kendurinye....utk ari sabtu pg tu...aku tlg perahkan kelapa....huhuhuhuu....mmg leh tumbuh 'muscle' lak rase...mula2 perah utk 10 bijik kelapa....ni utk buat masak kari....then perah utk 12 bijik....ni utk buat masak lemak nenas....last sekali utk 10 bijik kelapa....ni utk bubur pulut hitam.....

at last...smpi ke mlm2 buta ni...lengan aku lenguh2....dua2 tapak tgn aku ni rase sakit bile nk gengam...huhuhuhu...mcm nk rendam kt dlm air panas je lengan2 n jarijemari ni.....

ok la...aku xlarat nk taip dh....sbb mata pon dh layu sgt2...n lengan aku pon still sengal + lenguh....so...selamat malam kawan2....utk yg bekerja sok...selamat bekerja!!!!!

Sunday, July 8, 2012

Aku Yang Terbaik.....

GUYS!!!

GET THE NEW RINGTONE FROM MY LITTLE BROTHER...RIZ!!!

AKU YANG TERBAIK....


KEEP SUPPORT HIM

FOREVER N EVER

GOOD LUCK RIZ!!!